Selasa, 8 April 2014

Adakah Kita Akan Rasa Kurus Atau Gemuk Bila Tonton Bola Sepak??

     Assalamualaikum Kepada Penduduk Bumi Sekalian,Seperti Biasa Saya Kini Asyik Menulis Blog Saja Untuk Mengisi Kesunyian Di Hati.Apabila Saya Lihat Manusia Jenis Kuat Dan Tegar Bola Sepak Ialah Membina Semangat Pemain Dan Penyokong Kedua Belas Dalam Kesatuan Yang Begitu Kental Seperti Batu Konkrit.
Cuma,Kalau Duduk Rumah Ini Macam Tak Rasa Suasana Dekat Stadium Shah Alam Atau Bukit Jalil.Jadi,Kita Kena Ada Semangat Bola Sepak 
Di Kalangan Keluarga Dan Sahabat Handai Di Luar Sana Ya.
Ada Kajian Mengatakan Tengok Bola Di Rumah Boleh Kuruskan Badan
Seperti Kita Menonton Di Stadium.
Saya Tidak Sejauh Mana Mitos Ini Terdapat Pemikiran Sainstis Boleh
Mempengaruhi Hanya Boleh Kurus Di Depan Tv Saja..
Saya Tak Kata Duduk Saja Depan Terus Kurus Macam Iklan Terlajak Laris
La Katakan...
Sebenarnya,Semangat Kawan-Kawan Ini Dapat Melonjakkan Hormon
Seseorang Menurunkan Berat Badan Tanpa Disedari.
Kalau Setakat Nak Kurus Badan Sambil Duduk Makan Dan Minum Itu
Bukan Nak Kurangkan Berat Badan.Nampaknya Ia Beri Kolestrol Serap Tenaga Jadi Lemah Tidak Berdaya 100%.

     Alangkah Seronok Dalam Hati Saya Ingin Duduk Bersama Rakan-Rakan
Dan Bersuka Ria Sambil Tengok Bola Sepak Di Depan TV.Kadangkala,Dekat Rumah Atuk Nenek Penambah Seri Suasana Riuh Rendah Dalam Kekeluargaan Tidak Kira Ketika Meraikan Kemenangan Pasukan Pilihan Masing-Masing.Tetapi,Saya Pun Hairan Dekat Depan TV Nak Bergaduh Nak Rak Satu Kampung.Almaklum,Kita Ini Manusia Tengok Bola Boleh,Jangan Taksub Sampai Nak Kurus Depan TV Kerana Mitos Sebiji Bola.
Akhir Kalam,Saya Hanya Bincang Topik Berkaitan Mitos Kurus Depan TV Kerana Bola Sepak Saja.Demi Masa,Tengok Bola Jangan Sampai Lalai Solat
Ia Kewajipan Muslimin Dan Muslimah Kepada Allah Maha Besar.
Sekian,Wassalamualaikum.
(Gambar Diri Ku)


Tiada ulasan :